1 Kasım 2009 Pazar

Paskalya Çöreği


Dün hava yağışlı olduğu için canım hiç evden çıkmak istemedi. Nermin Bezmen'in SIR kitabına kendimi o kadar kaptırmışım ki akşam olduğunun farkına vardığımda zaman artık akıp gitmişti.Paskalya Çöreğini kayınvaldem de çok sever. Dr.Oetker'in sitesinden tarifleri daha önceden almıştım. Hemen birşeyler yapıp hiç olmazsa günü öyle tamamlamak istedim.
Denemsi bedava. Size tarifi yazıyorum :
500 gr un. (ben 4 su bardağı koydum)
1 poşet Dr.Oetker Instant Maya
125 gr margarin (oda sıcaklığında)
1/2 çay bardağı toz şeker (ben 1/2 su bardağı koydum)
1 yumurta
1 su bardağı ılık süt
Üzeri için : 1 yumurta sarısı
Hazırlanışı : Unu eleyin ve maya ile karıştırın. Üzerine margarin, toz şeker, yumurta ve ılık sütü ekleyip 10 dk.kadar yoğurun. Üzerini kapatıp oda sıcaklığında hamurun hacmi 2 katına çıkana kadar 1 saat kadar bekletin. Sürenin sonunda hamuru 18 eşit parçaya bölün ve her birini 15 cm boyunda uzatın. Üçerli olarak saç örgü şeklinde gevşek örün. Fırın tepsisne aralıklı sıralayın. Üzerini kapatıp 30 dk daha bekletin. Üzerine yumurta sarısı sürün ve pişirin.
Turbo fırın : 160 C (önceden ısıtılmış)
Elektrikli Mini/Midi Fırın : 150 C (önceden ısıtılmış)
Pişirme süresi : Yaklaşık 40 dakika
Fırından çıkarınca üzerini kapatın. Sıcak veya soğuk olarak servis edin.
Çocuklar bayıldı. Bu sabah kahvaltıda nutella ve sütle yedik. Ben nescafemin yanında tadına vararak yedim. Hepinize afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder