22 Eylül 2009 Salı

Vezir Parmağı


Ramazan Bayramı için bu yıl farklı bir tatlı yapmaya karar verdim. Çok sevdiğim Ülkü ablamın sürekli yaptığı bir tarifi aldım. Ölçüye uyarsanız güzel sonuç elde edersiniz.
Ben verilen ölçünün 3 katını yaptım 80 tane tatlı çıktı. Size tarifi biraz geç veriyorum ama Kurban Bayramı da çok uzak değil.....
V E Z İ R P A R M A Ğ I
1 Çay Bardağı Erimiş Margarin
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
1 Çay Bardağı Ilık Süt
1/2 Paket Kabartma Tozu (Ben 3 katı için 1 Pk. koydum)
1/2 Çay Kaşığı Mahlep (Ben 3 katı için 1 Çay kaşığı koydum)
2 Çay Bardağı öğütülmüş ceviz (içine tarçın koyun)
Hamur kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar un ilave edin. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp avucunuzda açın, içine cevizli harçtan koyup oval şekil verin. 180 C lik fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Ben şekil vermeyi ekmek kesme tahtasının üzerinde yaptım daha kolay oldu.
Ş E R B E T İ Ç İ N :
3 Su Bardağı Su
3 Su Bardağı Şeker
Kaynamaya başlayınca 5 dk.kaynatınız.
Şerbet soğuk tatlı sıcak olacak. (Şerbeti kaynatıp kapattıktan sonra hamuru hazırladım. O sırada şerbet de soğudu. Tatlıyı fırından çıkarır çıkarmaz şerbeti döktüm.Üzerine bir tepsi kapattım ve havlu örttüm.)
Herkes tatlıma bayıldı. Belki Kurban Bayramı için bu tatlıyı denersiniz.
Şimdiden Afiyet Olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder